WHAT WE DID
—
Visual Identity
Illustration
Marketing Material
SoMe
CLIENT
—
The Tall Ships Races 2019 - Fredrikstad
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail

Colorful party with ships in town
Challenge
—
The Tall Ships Races is a non-profit organization that educates and helps develop young people through sail-training and experiences. In 2019, Fredrikstad was host city for the global event. A big festival over several days, with tens of thousands of people visiting the city and ships.
One festival - three challenges: Invite and inspire young people, experiences volunteers - and create a great experience for the people.
StudioGeist was hired as a partner by the Fredrikstad city council, who were the hosts of the event. As part of this we developed the identity, design and marketing material for the TSR.
Løsning
—
TSR henvender seg spesielt til unge, og en vesentlig fokus ble lagt på å modernisere budskap. TSR innebærer i praksis "gamle båter til unge folk". Målet var en mer relevant og tiltrekkende festival.
Med bruk av blant annet person-illustrasjoner, lekende designelementer og fargebruk, får man en modernisert visuell profil. Samtidig hentet vi inn gamle klassiske ikoner og motiver fra sjøfarten opp gjennom tidene.
Identiteten kan tas ut på alt fra festivalmateriell, annonser, web og sosiale medier,
Resultat
—
En fargesterk profil, med fokus på byfest og gleden rundt nærheten til havet. Og byfest ble det!
Selve festivalen må sies å stå igjen som en suksess: 140 000 unike besøkende på festiven (PwC-tall) og verdiskapning beregnet til 68 millioner kroner.
PS! Visste du at Tall Ships Races en gang i tiden var nominert til Nobell fredspris?!
—